جزئیات خبر
آغازعملیات اجرایی بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی جهان در امارات
27 شهریور 1396
شبکه خبری سی ان ان عربی روز یکشنبه در همین رابطه اعلام کرد : هزینه این پروژه بیش از ۱۴.۲ میلیارد درهم (۳.۹ میلیار دلار) و با هدف تولید سوخت پاک تا ۲۰۵۰ میلادی خواهد بود.
بن راشد در بیانیه ای که از سوی دفتر اطلاع رسانی دوبی منتشر شد، گفت: امارات موفق به ساخت یک مدل جهانی از اقتصاد سبز مبتنی بر حفظ محیط زیست و انرژی پاک شده است که این اقدامات با برنامه های کاری روشن و تقویت زیر بنایی طرح و توسعه آن بر اساس استانداردها به منظور استفاده بهینه، حمایت می شود و علاوه بر آن برای تقویت زیر ساخت ها و ایجاد ظرفیت و آموزش استعدادهای ملی تخصصی نیز سرمایه گذاری شده است.
حاکم دوبی افزود: اجرای بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در جهان امارات را در سطح جهانی در تولید انرژی پاک و تجدید پذیر و درخط اول پیشرفته ترین کشورهای جهان در این زمینه قرار داده است.
وی گفت : ما درحال اجرای پروژه هایی هستیم که نشان دهنده رویکرد توسعه کلی کشور می باشد و ما از اهداف بلند پروازانه آینده حمایت می کنیم و از امروز این پروژه را آغاز خواهیم کرد.
بن راشد گفت: ما مسیر ثابت خود را به سمت تحقق اهداف استراتژیک برای سوخت پاک تا سال ۲۰۵۰ ادامه می دهیم تا دوبی را به مرکز جهانی سوخت پاک و اقتصاد سبز تبدیل کنیم تا این شهر کمترین آلودگی را درسطح جهان تا سال۲۰۵۰ میلادی داشته باشد.
سازمان آب و برق دوبی اخیرا از افتتاح بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی متمرکز دنیا (CSP) در این شهر خبر داد.
این سایت قرار است در داخل پارکی به نام محمد بن راشد آل مکتوم احداث گردد و در برگیرنده ۵ نیروگاه خواهد بود که با مشارکت شرکت سعودی اکوا پاور و شرکت چینی شانگهای الکتریک ساخته شود.
فاز اول این پروژه در اواخر سال ۲۰۲۰ به بهره برداری می رسد و شامل بزرگترین برج خورشیدی در جهان به ارتفاع ۲۶۰ متر خواهد بود و در این زمان نیروگاه قادر است یکهزار مگاوات برق تولید کند.
منبع: sakhtyab.com