جزئیات خبر
هنگام معامله ملک نوساز در خصوص پارکینگ از فروشنده رو دست نخورید
15 فروردین 1397
برخی از فروشندگان املاک نوساز، فاقد سند و فاقد صورتجلسه تفکیکی اداره ثبت ، در جلسه معاملات ومذاکرات زیر بار تعیین مکان ( طبقه ) و یا موقعیت جاگیری پارکینگ واحد مورد معامله نمی روند و صرفا با درج یک جمله ” ملک مورد معامله دارای یک واحد پارکینگ می باشد ” موضوع را همراه با یک قول شفاهی مبنی بر اینکه پارکینگ خوبی ومناسبی را بهتون میدم ، خاتمه می دهند و خریداران نا آگاه هم براحتی فریب می خورند.

هنگام تحویل ملک مورد معامله ،با یکی از این سه وضعیت زیر مواجهه می شود:
نامناسب ترین پارکینگ به خریدار داده می شود مثل پارکینگ مزاحم و یا پارکینگی که حداقل فضای پارک را دارد با کلی تراشیدن ستون و یا دیوارهای جانبی
مکان پارکینگ و موقعیت آن که در قرارداد درج نشده ، تغییر می کند و معمولا بدترین پارکینگ هم به خریدار داده شده می شود.
پارکینگ فروخته شده کلا در ساختمان وجود ندارد.
نکات کلیدی برای جلوگیری از مشکلات فوق:
اگر خریدار به صرف داشتن یک واحد پارکینگ بدون اشاره به شماره، طبقه استقرار و موقعیت مکانی آن خریداری کرده، از آنجا که فروشنده فارغ از کم و کیف پارکینگ، به خریدار، یک واحد پارکینگ را اختصاص وتحویل داده است، بنابراین نمی تواند از او شکایت ویا مطالبه پارکینگ مناسب و یا خسارت را داشته باشد.
اگر فروشنده پارکینگی را به خریداری بفروشد واین موضوع در قرارداد هم درج شود ، ولی بعدا از تحویل آن به هر دلیل وبهانه ای امتناع نماید ، فروشنده معامله کلاهبرداری کرده است . بهانه کسر پارکینگ توسط شهرداری و… توسط فروشنده قابل قبول نیست باید رضایت خریدار را جلب نماید.
برای حل موضوع با فروشنده مذاکره کنید تا موضوع دوستانه حل وفصل شود.
در صورت عدم توافق چاره ای غیر از طرح شکایت در دادسرامحل ندارید . بخصوص اگر فروشنده هنوز واحدهایی برای فروش دارد ، شکایت بسیار مؤثر است. اگر فروشنده حق شما را تعمدا زیر پا گذاشته متاسفانه عمل کیفری مرتکب شده و عواقب خوشایندی برایش بهمراه نخواهد داشت. زیر بار توجیهات نروید. برای احقاق حق خود حتما با حقوق دانان وکارشناسان رسمی مشورت کنید!
منبع: همیار ناظر