جزئیات خبر
پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج دیواری
6 دی 1396
۱-دودکش هر واحد.

۲-مساحت هر واحد.

۳-مقدار مورد نیاز آب گرم مصرفی هر واحد.

۴-امکان تامین اکسیژن مورد نیاز دستگاه.

از نظر ایمنی فضای اتاق محل نصب دستگاه باید به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب بوسیله بک دریچه دائما باز یا درز باز پنجره ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصب دستگاه تامین گردد و در صورت نشتی احتمالی هم گازهای نشت شده در محیط اتاق جمع نشود.

پکیجهای دیواری به دو نوع ساده و فن دار تولید و به بازار ارایه می شوند.

مواردی که بهتر است قبل از خرید و یا در حین نصب پکیج دیواری به آنها توجه شود

فشار آب شهر در محل نصب پکیج می باید حد اقل ۱ و حد اکثر ۳ تا ۵ اتمسفر باشد.

در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری بصورت افقی و بیش از ۳۰ سانتی متر باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است.

در صورتیکه محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز می باشد، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.

با توجه به هد پمپ سیر کولاتور در دستگاههای پکیج حرارتی دیواری حد اکثر طول لوله کشی افقی آب برای رادیاتور های شوفاژ حدود ۳۵ متر می باشد.

ظرفیت حرارتی پکیج های دیواری یا زمینی با قدرتی از ۲۰ تا ۵۰ هزار وات بر ساعت ساخته می شوند و آنها را مناسب برای واحد های مسکونی از ۶۰ تا ۳۵۰ متر مربع با ظرفیت های ۲۰ تا ۳۵ هزار وات بر ساعت در نظر می گیرند.

در محل هایی که ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد به ازء هر ۶۰۰ متر ارتفاع اضافی ۳۰٪ از ظرفیت حرارتی ناشی از احتراق کاسته می شود و در نتیجه کلیه دستگاهای احتراقی دارای ظرفیت خروجی کمتری خواهند بود.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل برای شهر هایی که درجه سختی آب آنها بالا است استفاده از یک رسوب زدای مغناطیسی مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه را باید در زمان نصب پکیج دیواری در نظر گرفت.
منبع: sakhtemanonline.com